ÖFKE BİR CANAVAR ONU
YENMEKTE FAYDA VAR
Öfke yönetimi ve akran zorbalığı
ile başa çıkma yıllık rehberlik planımızda yer alan kazanımlarımızdı. Esra
Meray KARAKUŞ Hocamın önerisi ile yapacağımız çalışmaları E-Twinning projesine
dönüştürmeye kara verdik. Birlikte çalışıp fikir alışverişlerinde bulunarak
projemizin yaratım sürecini tamamladık. Amacımız her yıl öğrencilerimize sunum
yolu ile kazandırmak için çabaladığımız bu gerçek yaşama ait becerileri daha eğlenceli,
öğrencilerimizin daha aktif olduğu ve seçtikleri davranış modellerinin
sonuçlarını görebilecekleri interaktif yollar deneyip, uygulayarak
kazandırmaktı. Yaptığımız ön test-son test çalışması amacımıza az da olsa
ulaştığımızı, öğrencilerimizde oluşturmaya çalıştığımız değişimlerin
farkındalık tohumlarını attığımızı gösteriyor.
PROJE SÜRECİNDE
GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ ÇALIŞMALAR
Projemizi uygulamaya başladığımız
2019 Mart ayı içerisinde E-Twinning platformuna kendimizi ve okulumuzu
tanıttık. Projemizi temsil edecek afiş ve logoyu tasarladık. Çocuklarda şiddet
davranışını ölçmeye yönelik ön testlerimizi uyguladık. Ön test çalışmasından
sonra öfke duygusu, öfkeyi yatıştırma, genel olarak sakin bir insan olmak için
içsel huzuru arttırma, stresli durumlarla başa çıkabilme ve öfke anında en
doğru davranışı sergileme konularında hazırladığımız ilk sunumlarımızı yaptık. Bu
sunumlar esnasında örnek olaylar anlattık ve öğrencilerimizin tepkilerini
irdeleyerek duygu-davranış ilişkisini anlamalarını sağladık.
Nisan ayı çalışmalarımıza Akran
zorbalığı kavramına dikkat çekme amacıyla Define Oyunu oynayarak başladık. Zorbalık
davranışlarının türlerini yazdığımız kağıtları okulumuzda farklı yerlere
sakladık ve ipuçları vererek öğrencilerimizin kavramları bulmalarına yardımcı
olduk. Bir sonraki seminer çalışmamız konusunda öğrencilerimizin güdülenmesini
amaçladık. Zorbalık, akran zorbalığı, zorbalıkla baş etme konulu ikinci sunum
çalışmamızı gerçekleştirdik. Ardından duygu- düşünce- davranış sürecinin
anlaşılması ve daha da somutlaştırılması için Fahri CELEP Hocamızın tasarladığı
interaktif oyunu öğrencilerimize oynattık. Akıllı tahtalar sayesinde tüm
öğrencilerimizin rahatlıkla oynayabildiği bu oyun çeşitli örnek olaylar ve
kahramanımızın verdiği olumlu ve olumsuz tepkiler sonrasında yaşadığı
durumlardan oluşuyordu. Öğrencilerimiz seçimlerinin hayatlarını nasıl
değiştirebileceğini somut olarak görmüş oldu.
Mayıs ayı içerisinde son test
çalışmamızı yaptık ve öğrencilerimizin şiddet içeren davranışları seçme oranlarında
ufak bir düşüş olduğunu gözlemledik. Bu durum bizi oldukça sevindirdi. Tüm dönem
boyunca ÖFKE BİR CANAVAR ONU YENMEKTE FAYDA VAR projesi kapsamında yaptığımız
çalışmaları özetlemek amacıyla bir pano hazırlayıp öğrencilerimize sergiledik.
Haziran ayı içerisinde sınıflarımızda
öfkeyi yatıştırma tekniklerinden olan Güvenli Alan uygulamasını yaptık. Öğrencilerimizin
doğru nefes almanın ve hayal etmenin öfkeyi sakinleştirme etkisini
hissetmelerini sağladık. Daha sonra zihinlerinde tasarladıkları Güvenli
Alanları resmetmelerini istedik ve projemize ortak olan okullarla resimleri
değiş tokuş ederek sergi çalışmamızı gerçekleştirdik.
E-Twinning platformunda çalışmak öğretici ve ilham vericiydi. Yeni projelerde görüşmek üzere :)
Çalışmlarınız çok güzel. Başarılar diliyorum.
YanıtlaSilTebrikler
YanıtlaSil