19 Haziran 2019 Çarşamba

ÖFKE BİR CANAVAR ONU YENMEKTE FAYDA VAR PROJESİYLE KAZANDIKLARIMIZ










ÖFKE BİR CANAVAR ONU YENMEKTE FAYDA VAR
Öfke yönetimi ve akran zorbalığı ile başa çıkma yıllık rehberlik planımızda yer alan kazanımlarımızdı. Esra Meray KARAKUŞ Hocamın önerisi ile yapacağımız çalışmaları E-Twinning projesine dönüştürmeye kara verdik. Birlikte çalışıp fikir alışverişlerinde bulunarak projemizin yaratım sürecini tamamladık. Amacımız her yıl öğrencilerimize sunum yolu ile kazandırmak için çabaladığımız bu gerçek yaşama ait becerileri daha eğlenceli, öğrencilerimizin daha aktif olduğu ve seçtikleri davranış modellerinin sonuçlarını görebilecekleri interaktif yollar deneyip, uygulayarak kazandırmaktı. Yaptığımız ön test-son test çalışması amacımıza az da olsa ulaştığımızı, öğrencilerimizde oluşturmaya çalıştığımız değişimlerin farkındalık tohumlarını attığımızı gösteriyor.

PROJE SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ ÇALIŞMALAR


Projemizi uygulamaya başladığımız 2019 Mart ayı içerisinde E-Twinning platformuna kendimizi ve okulumuzu tanıttık. Projemizi temsil edecek afiş ve logoyu tasarladık. Çocuklarda şiddet davranışını ölçmeye yönelik ön testlerimizi uyguladık. Ön test çalışmasından sonra öfke duygusu, öfkeyi yatıştırma, genel olarak sakin bir insan olmak için içsel huzuru arttırma, stresli durumlarla başa çıkabilme ve öfke anında en doğru davranışı sergileme konularında hazırladığımız ilk sunumlarımızı yaptık. Bu sunumlar esnasında örnek olaylar anlattık ve öğrencilerimizin tepkilerini irdeleyerek duygu-davranış ilişkisini anlamalarını sağladık.

Nisan ayı çalışmalarımıza Akran zorbalığı kavramına dikkat çekme amacıyla Define Oyunu oynayarak başladık. Zorbalık davranışlarının türlerini yazdığımız kağıtları okulumuzda farklı yerlere sakladık ve ipuçları vererek öğrencilerimizin kavramları bulmalarına yardımcı olduk. Bir sonraki seminer çalışmamız konusunda öğrencilerimizin güdülenmesini amaçladık. Zorbalık, akran zorbalığı, zorbalıkla baş etme konulu ikinci sunum çalışmamızı gerçekleştirdik. Ardından duygu- düşünce- davranış sürecinin anlaşılması ve daha da somutlaştırılması için Fahri CELEP Hocamızın tasarladığı interaktif oyunu öğrencilerimize oynattık. Akıllı tahtalar sayesinde tüm öğrencilerimizin rahatlıkla oynayabildiği bu oyun çeşitli örnek olaylar ve kahramanımızın verdiği olumlu ve olumsuz tepkiler sonrasında yaşadığı durumlardan oluşuyordu. Öğrencilerimiz seçimlerinin hayatlarını nasıl değiştirebileceğini somut olarak görmüş oldu.





Mayıs ayı içerisinde son test çalışmamızı yaptık ve öğrencilerimizin şiddet içeren davranışları seçme oranlarında ufak bir düşüş olduğunu gözlemledik. Bu durum bizi oldukça sevindirdi. Tüm dönem boyunca ÖFKE BİR CANAVAR ONU YENMEKTE FAYDA VAR projesi kapsamında yaptığımız çalışmaları özetlemek amacıyla bir pano hazırlayıp öğrencilerimize sergiledik.
Haziran ayı içerisinde sınıflarımızda öfkeyi yatıştırma tekniklerinden olan Güvenli Alan uygulamasını yaptık. Öğrencilerimizin doğru nefes almanın ve hayal etmenin öfkeyi sakinleştirme etkisini hissetmelerini sağladık. Daha sonra zihinlerinde tasarladıkları Güvenli Alanları resmetmelerini istedik ve projemize ortak olan okullarla resimleri değiş tokuş ederek sergi çalışmamızı gerçekleştirdik.

E-Twinning platformunda çalışmak öğretici ve ilham vericiydi. Yeni projelerde görüşmek üzere :)




2 yorum: